Zodpovědnost a realita

12. září 2018 v 19:53 |  Téma týdne
Zodpovědnost si obvykle spojujeme s osobou, jsme my zodpovědní? Jsem zodpovědný za tohle a tohle. Je to na mou zodpovědnost. Ale zodpovědnost nemáme jen my jako lidé, bytosti. Mají ji i ti, které nazýváme firmami. A to nejen vůči sobě a vlastním zaměstnancům, ale také a především vůči svým zákazníkům. A jak jsem měla možnost zjistit, ne vždy zodpovědné firmy jsou.

Předevčírem se stala doma taková menší nehoda, má drahá králice (pozn. králice - o mě bude další článek) se prostě vydala na extra detailní průzkum domácnosti a překousla kabel od TV a internetu. Takže nastalo "odpojené období". Nevadí, není to pohroma, ráno zavoláme poskytovateli služeb a nějak se to vyřeší. 7:30 další den. Operátor slibuje, že ihned technik zavolá a domluví se s námi, kdy přijde kabel vyměnit. 9:00 - nic, 10:00 - nic, 11:30 - voláme, kde se stala chyba - prý vypadlo spojení a hned se ozve. 13:00 - stále čekáme na telefon. 14:30 - voláme jejich šéfovi - hned se Vám ozve. 16:00 - stále čekáme. 17:30 - další dva telefonáty a další dva sliby, že zavolá. 18:20 - pardon, byla velká havárie někde jinde, přijdu zítra. Dnes jsme se konečně dočkali. Ne TV a netu, ale toho, že vůbec někdo zavolal a přišel to opravit.

A já se ptám, kde je ta zodpovědnost vůči zákazníkovi? Přeci není problém zavolat a vést jedno minutový rozhovor s tím, že se vyskytla jinde velká havárie a asi to ten den už nestihne. A co zodpovědnost jeho nadřízeného za svého zaměstnance? Žádná, samé mlácení prázdné slámy. To už se opravdu dnes nenosí žádná zodpovědnost za sliby a podmínky, které vyplývají ze zásad slušnosti a smluv?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Zlatice Zlatice | E-mail | Web | 13. září 2018 v 5:07 | Reagovat

Také mám podobnou zkušenost. Omluva začíná být hodně vzácná. Člověk ještě málem dostane vynadáno, když se dožaduje toho co má uvedeno ve smlouvě.

2 Sayami Sayami | E-mail | Web | 13. září 2018 v 9:19 | Reagovat

Myslím si, že je to dosť o normách v danom štáte a mentalite. U nás na Slovensku to určite nefunguje "Náš zákazník, náš pán." Často mám dojem, že to mnohých predávajúcich otravuje, že si človek chce niečo kúpiť alebo je chaos v tom, keď potrebuješ vyriešiť problém (ako napr. v tvojom prípade). Jednoducho u nás nie sú ľudia vedení k tomu, aby sa voči zákazníkovi správali slušne, úctivo a zodpovedne. V tomto by bolo skvelé si brať príklad z Japonska, či Južnej Kórei, tam majú celkom iný prístup k zákazníkom.

3 alpos alpos | E-mail | Web | 13. září 2018 v 21:03 | Reagovat

Ještě , že nemám králici, někteří z naší domácnosti by to asi nepřežili kdyby je někdo odpojil...

4 SáraD. SáraD. | E-mail | Web | 15. září 2018 v 14:12 | Reagovat

No, řekla bych že dnes je to všelijaké, nejsou moc spolehlivý v dochvilnosti a hlavně v kontaktování zákazníka, aby se mu omluvili.

5 Platan Platan | E-mail | Web | 16. září 2018 v 11:29 | Reagovat

Takto to žiaľ funguje. Rovnako s mobilnými operátormi, ktorí ponúkajú vernostné bonusy až keď chce človek odísť :-)

6 beautifulchaotic beautifulchaotic | Web | 19. září 2018 v 15:48 | Reagovat

Hrozný totok :/ obávám se, že tuhle či podobnou věc zažil snad každý.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama